Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سد اکباتان ۱۲ درصد آب دارد

سد اکباتان ۱۲ درصد آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: حجم ذخیره آب در سد اکباتان به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده که معادل ۱۲ درصد ظرفیت این سد است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد ضروری افزود: امسال در سومین سال خشکسالی پیاپی به سر می‌بریم و هم‌اینک ۸۸ درصد از گنجایش مخزن سد اکباتان خالی است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق رودخانه بالادست وارد مخزن سد اکباتان می‌شود.

ضروری تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به طور میانگین نزدیک به ۱۹۰ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است که این میزان کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و در مقایسه با بلند مدت حدود ۲۷ میلیمتر کاهش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته آورد رودخانه‌ها بالادست سد اکباتان از سالانه ۵۱ میلیون متر مکعب به سالانه ۲۲ تا ۱۹ میلیون متر مکعب کاهش یافت که همین موضوع موجب ایجاد بحران آب در شهر همدان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: در سال ۱۴۰۲ با توجه به تکمیل پروژه آبرسانی بلند مدت به همدان مشکل تامین آب برای شهروندان نخواهیم داشت و آب مورد نیاز شهر تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: آب مورد نیاز مردم همدان از طریق سد اکباتان، سد آبشینه، رودخانه‌های سطحی، چاه‌های دشت همدان - بهار و خط انتقال از سد تالوار تامین می‌شود اما با این وجود برای پیشگیری از کم آبی باید مصرف بهینه نیز در دستور کار قرار گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن