Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تنگ نظری‌ها باعث عقب افتادگی شهر همدان شده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان:
تنگ نظری‌ها باعث عقب افتادگی شهر همدان شده است

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: برخی تنگ نظری ها عقب افتادگی هایی را برای همدان به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدعلی پرزاد در نشست با اصحاب رسانه در ابتدا با بیان اینکه برنامه ریزی شهر بر سرمایه گذاری و شتاب آن بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در روند حرکتی در این زمینه موانع بسیاری مشاهده شد و اقداماتی که باید هم در شورا و هم در شهرداری انجام می شد، روند مثبتی نداشته است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه پارکینگ طبقاتی محوطه آقاجانی بیگ در دهه فجر سال 93، گفتت: با این وجود به تازگی عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید همدانی نیز آغاز شده و روند خوبی را طی می کند.

پرزاد با بیان اینکه زمین پارکینگ خیابان شریعتی در حال تملک است، یادآور شد: شهرداری در این زمینه به خوبی قدم بر نمی دارد.

وی با بیان اینکه بازار سینا به پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار امید می رود که طرح تا پایان امسال به سرانجام برسد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه 50 هکتار در شورای سوم زمین برای راه اندازی میدان بار همدان خریداری شده است، گفت: شهرداری به دنبال این است که اعتبار 127 میلیارد تومانی این طرح را تأمین کند و تا هفته آینده عملیات اجرای آن آغاز شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری این است که دیر برای رفع موانع قدم بر می دارد و از طرفی تنگ نظری ها نیز موجب عقب افتادگی شهر می شود.

پرزاد با بیان اینکه از سوی شورا پیشنهاد شد که از هتل ها عوارض دریافت نشود، یادآور شد: کلنگ هتل هایی در همدان به زمین زده شد اما به سرانجام نرسید و با این وجود انتظار می رود که همدان به عنوان شهر گردشگری مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی شهرک سلامت در همدان به نفع مردم است و دستگاه ها باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: عقب افتادگی  در شهر همدان زیاد است و باید این موانع و مشکلات را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با بیان اینکه پنج منطقه برای توانمندسازی در شهر همدان در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: مناطق جدیدی نیز به مناطق قبلی اضافه شد و تمام مصوبات برای توانمندسازی، بازگشایی معابر و دیگر موارد اجرایی شده است.

ابراهیم مولوی در خصوص ساخت پارکینگ طبقاتی در محوطه آقاجانی بیگ، یادآور شد: اظهاراتی در رابطه با اینکه این پارکینگ بر روی بقایای میراث فرهنگی ساخته شده،  مطرح می شود اما باید گفت که از میراث فرهنگی استعلامات انجام شده و اگر کارشناسان این نهاد در محوطه حضور نیافتند میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در هر منطقه از شهر همدان می توان با کاوش به عمق یک متر به تعداد زیادی کاسه و کوزه شکسته دست یافت و این موضوع نباید مانع اجرای یک پروژه بزرگ عمرانی باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن