Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بودجه هزار و ۶۰۰ میلیاردی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰/ شهرداری ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهد

بودجه هزار و ۶۰۰ میلیاردی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰/ شهرداری ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق می‌دهد

شهردار همدان گفت: بودجه شهرداری همدان در سال جاری نسبت به سال ۹۶، چهار برابر شده و به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار "همدان‌نیوز"، عباس صوفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سه سال و شش ماه گذشته اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف انجام شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ قیمت‌ دلار چند برابر و مشکلات اقتصادی ایجاد شد اما با وجود بحران‌های مختلف، در حوزه مدیریت شهری تلاش ما بر این بود که مردم از اقدامات رضایت داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت دائمی مرکز ۱۳۷ در همدان، یادآور شد: تقاضاهای اورژانسی مردم در این مرکز پیگیری می‌شود.
صوفی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری همدان ۴۴۰ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: امسال بودجه شهرداری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در راستای خدمت‌رسانی به مردم هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بودجه نسبت به میزان پیش‌بینی شده ۱۲۵ درصد و نسبت به اصلاحیه با ۱۰۵ درصد تحقق تامین شد، اظهار کرد: چهار برابر شدن بودجه در شهرداری همدان نسبت به سایر شهرها بی‌نظیر است.
صوفی اضافه کرد: ۱۵ هزار تن آسفالت‌ریزی و ده‌ها کیلومتر پیاده‌راه‌سازی از اقدامات مهم شهرداری بود و تلاش ما بر این بود که رشد متوازن در شهر شکل بگیرد.
شهردار همدان با بیان اینکه معبرگشایی در نقاط مختلف شهر همدان صورت گرفت، یادآور شد: تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر همدان اجرا شد که در این راستا فاز اول تقاطع شهید همدانی افتتاح شد و عملیات عمرانی تقاطع غدیر نیز در حال اجراست.
وی به تکمیل مطالعات طرح جامع ترافیک شهر همدان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه مطالعاتی انجام شد و نظام بودجه‌ریزی شهرداری به صورت علمی پیش رفت.
شهردار همدان با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی پرونده‌های نوسازی و شهرسازی یکی از اقدامات مهم شهرداری در چند سال گذشته است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های چهارگانه اسناد را به صورت الکترونیکی ثبت کرده‌اند که پایه نرم‌افزار طرح جامع شهری است و به زودی پیاده‌سازی می‌شود که اجرای این نرم‌افزار منجر به کاهش ۸۰ درصدی مراجعه حضوری مردم به شهرداری خواهد شد.
صوفی در ادامه یادآور شد: در راستای شفاف‌سازی برنامه‌های شهرداری، نرم‌افزار‌های مختلفی طراحی و اجرا شده است.
شهردار همدان با بیان اینکه ساماندهی اوقات فراغت یکی از مشکلات شهر همدان بود، گفت: عملیات عمرانی پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان و پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه فاز اول پارک اکباتان تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: مردم باید با مطالبه‌گری، خواستار تکمیل این طرح باشند.
صوفی با بیان اینکه تکلیف ورودی‌های شهر مشخص شده است، اظهار داشت: در آینده شاهد ساماندهی ورودی‌های شهر همدان خواهیم بود که در همین راستا تا چند روز آینده ساماندهی میدان فرودگاه همدان آغاز خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: برای نقطه‌ به نقطه شهر برنامه‌ریزی شده و عملیات عمرانی در تمام مناطق انجام می‌شود.
صوفی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است، اظهار داشت: هزینه خرید هر اتوبوس در سال ۹۷، ۵۰۰ میلیون تومان بود که در سال قبل به چهار میلیارد تومان رسید.
وی اضافه کرد: ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود که برای تامین این حقوق باید روزانه یک میلیارد تومان درآمد تامین شود.
صوفی با تاکید بر اینکه درآمد پایدار شهرداری در روز ۳۰۰ میلیون تومان است، یادآور شد: درآمد روزانه باید چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باشد که نیاز به تلاش فراوان دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته شد، گفت: سال قبل تمام بدهی‌های شهرداری همدان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخت شد.
صوفی با اشاره به راه‌اندازی فرهنسگراهای تخصصی در شهر همدان، گفت: زنجیره‌سازی و برندسازی کسب‌وکارهای خانگی در فرهنگسرای کسب و کار شهر همدان پیش‌بینی شده است.
شهردار همدان با بیان اینکه مرکز جامع آموزش شهروندی در مجتمع عین‌القضات ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: تخصصی شدن پارک‌ها یکی از برنامه‌های ما بود که در این راستا خانه بازی مادر و کودک راه‌اندازی شد و پارک خلاقیت نیز در حال طراحی است.
وی افزود: در راستای ساماندهی رودخانه‌ها قراردادی با دانشگاه بوعلی‌سینا منعقد شده و در راستای پوشش رودخانه‌های فاضلاب نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
صوفی همچنین تصریح کرد: قراردادی با یک شرکت ترک منعقد شده که یک شهرک ویلایی در شهر همدان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ساماندهی بازار از میدان باباطاهر تا میدان آرامگاه بوعلی‌سینا، پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: جداره‌سازی، کف‌سازی و ایمن‌سازی در این طرح انجام خواهد شد که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می‌شود.
شهردار همدان گفت: امیدواریم با مدیریت جدید شورای اسلامی شهر، بتوان از فرصت‌ها برای توسعه همدان استفاده کرد.
وی افزود: ما از تمام فرصت‌ها استفاده کردیم و نخواستیم که در طول این چند سال فرصت‌سوزی شود.

شهردار همدان با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر همدان بازسازی شد، خاطرنشان کرد: سطح خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها در ایام شیوع کرونا با توجه به استقبال کمتر مردم کاهش یافت.

وی همچنین تصریح کرد: عملیات عمرانی موزه میدان امام(ره) در مراحل پایانی است و تا مردادماه به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار همدان تأکید کرد: قرارداد پیمانکار این پروژه توسط اداره کل مسکن و شهرسازی منعقد شده بود و علت تأخیر در اجرای این طرح، همین موضوع بود که سال گذشته شهرداری، عملیات عمرانی را بر عهده گرفت و اقدامات با سرعت بیشتری پیش رفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن