Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری روزانه سگ‌های ولگرد را جمع می‌کند

شهرداری روزانه سگ‌های ولگرد را جمع می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری روزانه مشغول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است اما جمعیت آنها زیاد است و همین باعث شده اقدامات به چشم نیاید.

به گزارش "همدان نیوز" «درخواست جمع‌آوری سگ‌‌های ولگرد از شهرک مدرس» عنوان سوژه‌ای است که در سامانه "فارس من" خبرگزاری فارس ثبت شده است.

در همین راستا سعید نظری نایب رئیس شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سگ‌های ولگرد معضل اجتماعی در کشور است اظهار کرد: متاسفانه به خاطر دخالت ناآگاهانه افراد غیرمسوول و فرصت‌طلب و آنهایی که از این راه درآمدهای غیرقانونی کسب می‌کنند، جمعیت سگ‌های ولگرد به صورت تصاعدی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یادمان باشد هر سگ در سال می‌تواند دو بار تولید مثل داشته و در هر زاد و ولد می‌تواند ۲۰ تولد داشته باشد و ظرف ۶ ماه آنها را به زاد و ولد بعدی می‌رساند و همین باعث ازدیاد جمعیت سگ‌ها می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: اولین کار در این زمینه فرهنگ‌سازی است و اقداماتی که طبق قانون شهرداری‌ها می‌توانند انجام دهند اینکه مرکز نگهداری سگ‌ها باید انگل‌زدایی، سم‌پاشی، واکسیناسیون و بعد عقیم‌سازی شوند و بعد در صورت لازم در مناطق خاصی رهاسازی شوند که شهرداری اینها را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق خاصی که رخ داده اینکه جمعیت سگ‌ها به صورت انفجاری رو به رشد است خاطرنشان کرد: در همین راستا مردم باید در دنیا غذارسانی به سگ‌ها را متوقف کنند اکوسیستم را به هم می‌زند.

نظری یادآور شد: مردم ما چون احساسی هستند سعی به غذا رساندن برای حیوانات دارند و تحت تاثیر شبکه‌های مجازی و شبکه‌های خارجی اقداماتی انجام می‌دهند که گاهی به ضرر خودشان است.

وی بیان کرد: در این خصوص شورای شهر با دامپزشکی، نظام پزشکی، دادستان و معاونت بهداشتی جلساتی داشته زیرا ‌گازگرفتگی و هاری بیماری بسیار خطرناک و پرهزینه است و باید برای هر گازگرفتگی پنج نوبت واکسن هاری تزریق شود که هر واکسن ۷ یورو هزینه دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه برای این موضوع و فرهنگسازی در این زمینه همه باید از جمله رسانه‌ها کمک کنند افزود: مدیریت پسماند شهرداری در این خصوص به صورت جدی وارد شده و اقداماتی هم دارد اما مردم هم باید رعایت کنند و نزدیک آنها نشوند چون بیماری هاری خطرناک است.

وی یادآور شد: شهرداری روزانه مشغول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد است اما جمعیت زیاد است و دیگر تبدیل به گله‌ای شده‌اند که همین باعث شده اقدامات به چشم نیاید./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن