Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی برف و باران در راه همدان

برف و باران در راه همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه جدید بارشی امشب وارد استان شده و فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و ریزش برف از فردا /یکشنبه/ آغاز می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد حسن باقری شکیب اظهار داشت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با مه رقیق، بارش پراکنده باران و سردی دمای هوا پیش بینی می شود.
وی افزود: در پی ورود این سامانه از روز یکشنبه بارش باران و ریزش برف در مناطق پر ارتفاع و کوهستانی استان همدان آغاز می شود و تا روز سه شنبه ادامه دارد.
باقری شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در شامگاه یکشنبه است، ادامه داد: انتظار بارش های قوی از این سامانه نداریم و فعالیت آن بیشتر به صورت بارش باران است.
وی افزود: با ورود این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه ها موجب لغزندگی سطح جاده می شود که رانندگان باید با توجه به نکات ایمنی زنجیر چرخ نیز همراه خود داشته باشند.
باقری شکیب تصریح کرد: مه رقیق و غلیظ که از چند روز پیش مناطق مرکزی استان همدان را فرا گرفته بود با ورود سامانه بارشی کاهش می یابد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در پی فعالیت این سامانه بارشی دمای هوای استان بین سه تا پنج درجه افزایش و دوباره با خروج این سامانه از روز چهارشنبه دما کاهش می یابد و در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.
به گفته باقری شکیب، در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان و قهاوند با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن