Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۲ هزار و ۲۷۲ بیمار خاص در استان همدان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

۲ هزار و ۲۷۲ بیمار خاص در استان همدان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت نقش مهمی در حفاظت مالی از بیماران خاص دارد گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۲ بیمار خاص در این استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، فریبرز نیاستی اظهار داشت: افراد زیر پوشش بیمه سلامت شامل یک هزار و ۲۳۸ بیمار ام‌.اس، ۵۱۸ بیمار دیالیزی، ۲۶۸ بیمار پیوند کلیه و ۱۶۹ بیمار هموفیلی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۹ فرد مبتلا به تالاسمی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند اضافه کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای خرید دارو و سایر خدمات بیماران خاص ۱۰۰ درصد است و بیمه شده فرانشیزی پرداخت نمی کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری در صندوق بیمه سلامت همگانی از اول مهر سال گذشته در این استان اجرا شد و از آن زمان تاکنون ۱۸۶ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی به ۱۲۱ پزشک خانواده منتسب شده اند.

نیاستی افزود: بیمه شدگان پس از دریافت پیامک از اداره کل بیمه سلامت استان باید برای انجام ویزیت پایه به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا وضعیت آنها از نظر ابتلا به بیمارهای دیابت و پرفشاری خون بررسی شود.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده مسئول سلامت خانوار افراد است خاطرنشان کرد: پزشک خانواده بهترین شخص برای حفظ و ارتقای سلامتی اعضای خانواده است چرا که با تاریخچه و وضعیت سلامتی خانواده‌های زیر پوشش خود آشنایی کامل دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با توجه به ضرورت رعایت نظام ارجاع، در این طرح پزشک خانواده در صورت نیاز بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد بنابراین باید کار فرهنگی، آموزشی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم در زمینه نظام ارجاع و ضرورت پزشک خانواده صورت گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن