Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اهدای خون در همدان 26 درصد افزایش یافت

اهدای خون در همدان 26 درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: آمار اهدای خون در همدان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش یافته است‌.

به گزارش "همدان نیوز"، افشین محمدی با بیان اینکه از نظر افزایش آمار اهدای خون در استان، رتبه سوم کشوری را کسب کردیم، اظهار داشت: فروکش کردن بیماری کرونا و فعالیت تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌ها، عاملی موثر در افزایش اهدای خون در استان است‌.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 14 هزار واحد اهدای خون داشتیم، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا پایان شهریور ماه از مرز 20 هزار واحد عبور خواهیم کرد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از تامین خون مورد نیاز برخی استان‌ها خبر داد و گفت: خون‌های مازاد بر نیاز مراکز درمانی استان برای تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

محمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون، 4 هزار و 205 واحد خون اهدایی به خارج از استان ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما ادامه روند افزایشی اهدای خون در استان است، عنوان کرد: تاکنون آمار اهدای خون در استان به بالای 37 هزار واحد نرسیده اما امسال این رکورد شکسته می‌شود و از مرز 40 هزار واحد اهدا عبور خواهیم کرد‌.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از فعالیت تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان خبر داد و گفت: تا پایان امسال، تیم‌های خونگیری در شهرستان اسدآباد هم فعال می‌شوند.

محمدی به پذیرش اهداکنندگان بار اولی اشاره کرد و افزود: به طور میانگین روزانه 150 نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه روزانه 250 واحد از فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی استان مصرف می‌شود، اظهار داشت: فروکش کردن کرونا و شروع جراحی‌های غیر اورژانسی، سبب افزایش تقاضا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران وجود ندارد، تصریح کرد: معمولا ذخایر ما ده برابر نیاز روزانه است.

محمدی به عدم امکان ذخیره‌سازی پلاکت در طولانی مدت اشاره کرد و گفت: قابلیت ذخیره پلاکت حداکثر 3 روز است.

وی از اجرای روش جداسازی پلاکت در همدان خبر داد و اظهار داشت: به کمک این روش، پلاکت اهداکنندگان جداسازی می‌شود و سایر اجزای خون به بدن بازگردانده می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن