سیاست ناعادلانه سرکوب دستمزد باید اصلاح شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی نامه‌ای به رؤسای قوای مجریه و مقننه ضمن اشاره به تخلف سازمان برنامه در بودجه ۱۴۰۵ خواهان اصلاح سیاست ناعادلانه سرکوب دستمزد شدیم.

به گزارش "همدان نیوز"، ۱۷۱ نفر از نمایندگان مجلس با نگارش نامه ای به رؤسای قوای مجریه و مقننه ضمن اشاره به تخلف سازمان برنامه در بودجه ۱۴۰۵ خواهان اصلاح سیاست ناعادلانه سرکوب دستمزد شدیم.

بخشی از این نامه به شرح زیر است.. بی توجهی به تبعات و چرخه شوم حاصل از کاهش قدرت خرید مردم کاهش تقاضای مصرفی موثر رکود در تولید کاهش رشد اقتصادی کاهش اشتغال و افزایش فساد در سیستم اداری نشان از فقدان پشتوانه علمی رفتارهای ضد مردمی سازمان برنامه و بودجه دارد.

وضعیت دستمزد طبقه حقوق بگیر جامعه به مرحله کشش ناپذیر رسیده است. فاصله معنادار میان میزان حقوق و هزینه های حداقلی زندگی بیم بحرانهای اجتماعی و امنیتی را فزون می کند سازمان برنامه و تمام افراد موثر در چنین تصمیمات ضد مردمی باید پاسخگوی تبعات بحرانهای احتمالی حاصل از استمرار.

ضرورت افزایش دستمزد کارگران و کارمندان به میزان تورم از جمله وعده های انتخاباتی هر دو نفر شما بزرگواران بوده است.انتظار این است حال که در جایگاه تصمیم گیری نسبت به این موضوع قرار دارید در جهت تحقق شعارهای مذکور اقدام موثر انجام گیرد.