Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برداشت غیرمجاز آب از رودخانه‌های منتهی به سد اکباتان همدان پیگرد قانونی دارد

برداشت غیرمجاز آب از رودخانه‌های منتهی به سد اکباتان همدان پیگرد قانونی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به تشکیل یک هزار و ۵۰۰ پرونده برداشت غیر مجاز از منابع آبی استان گفت: با توجه به شرایط موجود و جاری شدن رودخانه‌ها، هرگونه برداشت آب از رودخانه‌های بالادست سد اکباتان از سوی کشاورزان و باغداران ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا اخلاص مند با تاکید بر اینکه حفاظت از روان‌آب‌ها خط قرمز این شرکت است، اظهار کرد: در سال گذشته با حمایت‌های قضایی و تلاش شبانه‌روزی، موفق شدیم جلوی آبگیری استخرهای غیرمجاز در باغ های بالادست که مانع ورود آب به مخازن سدها می‌شدند، را بگیریم.

وی تصریح کرد: در حوزه چاه‌های غیرمجاز، از مجموع یک هزار و ۵۰۰ پرونده موجود، یک هزار پرونده با همکاری دستگاه قضا تعیین تکلیف شد که گامی بزرگ در جهت تعادل‌بخشی به سفره‌های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به وضعیت بارش‌ها گفت: امسال به لطف بارش‌های الهی، شاهد رشد ۱۳ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته هستیم که بخشی از خشکسالی نگران‌کننده پاییز را جبران کرد.

وی تاکید کرد: با این حال، وضعیت برخی سدها از جمله سد تالوار به دلیل کاهش ذخیره نسبت به سال گذشته همچنان نیازمند مدیریت دقیق و اجرای طرح‌های پدافندی است.

اخلاص‌مند به موضوع تبلیغات غیرمجاز حفاری چاه در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در پلتفرم‌هایی مانند «دیوار» شاهد تبلیغ حفاری‌های غیرقانونی چاه هستیم که انتظار می‌رود با ورود دستگاه قضایی و پلیس فتا، برخورد قاطعی با این پدیده صورت گیرد.

وی با انتقاد از تکرار تخلف توسط برخی کشاورزان در مناطقی همچون نهاوند گفت: برخی افراد از مهلت‌های داده شده برای کشت‌های اضطراری سوءاستفاده کرده و تخلف خود را تکرار می‌کنند؛ سیاست ما در سال جاری، حذف هرگونه مهلت به متخلفان تکراری و اجرای دقیق قانون برای حفظ حقوق بیت‌المال است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن