Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی

نخستین محموله صادراتی مرغ همدان به عراق رفت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات نخستین محموله مرغ تولیدی استان همدان به عراق خبر داد و گفت: یک محموله ۶۰ تنی به مقصد عراق صادر شده است.

افزایش ۴۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افزایش ۴۹ درصدی صدور پروانه ساختمانی در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده این استان خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در محدوده بازآفرینی و بافت فرسوده استان همدان ۲۶۳۹ پروانه ساختمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۹ درصدی دارد.

تایید ۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن "قانون جوانی جمعیت"

دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

آغاز عملیات اجرایی تعریض گردنه اسدآباد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از آغاز عملیات اجرایی تعریض گردنه اسدآباد به‌طول ۱۴ کیلومتر خبر داد.

راه‌اندازی سامانه‌ فروش خودروهای برقی/ متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان بلوکه کنند

سامانه‌ جدیدی تحت عنوان "سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی" راه‌اندازی شد که متقاضیان با وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود و بلوکه کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب، می‌توانند برای مشارکت و ثبت‌نام در طرح فروش پیش‌رو که از ۳۰ اردیبهشت آغاز و تا ۵ خرداد ادامه دارد، اقدام کنند.

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندمکاران همدانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندمکاران و کشاورزان پرداخت شد.

آب همدان هیچ‌گونه آلودگی ندارد

استاد تمام گروه مهندسی آب دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آب شهر همدان هیچ آلودگی ندارد.

تأمین نیاز آبی همدان از تالوار ادامه دارد

کاهش بارندگی در سال‌های اخیر به همراه مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی، کاهش ذخایر سدها و افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی را در سال ۱۴۰۱ برای شهر همدان رقم زد به طوری که مشکلات جدی برای جمعیت شهری همدان فراهم کرد.

رفع محدودیت صادرات، خواسته کشاورزان و صادرکنندگان سیب زمینی در همدان

جمعی از کشاورزان، واسطه ها و صادرکنندگان سیب زمینی در شهرستان بهار همدان خواستار رفع هرگونه محدودیت در صادرات این محصول شدند.

آبگیری هفت میلیون متر مکعبی آب در تغذیه های مصنوعی همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: با بارش های خوب سال آبی، تغذیه مصنوعی های استان همدان حدودا هفت میلیون متر مکعب آبگیری داشتند.

هزینه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری همدان کاهش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری‌های استان همدان به بسته‌های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

افزایش ۱۱.۴ درصدی بیمه‌شدگان در همدان

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۷ هزار و ۶۸۴ بیمه‌شده جدید در استان اضافه شده است، گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۳ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که به ۲۷۱ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است و شاهد رشد ۱۱.۴ درصدی در تعداد بیمه‌شدگان استان هستیم.

پایان سه سال خشکسالی مستمر در همدان

استاندار همدان اعلام کرد: بعد از سه سال خشکسالی مستمر در استان همدان، شرایط بارندگی در استان تغییر کرد و ذخیره آب در سدهای استان اضافه شد.