Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی

همدانی‌ها منتظر گرمای ۴۱ درجه باشند

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: اوج افزایش دما را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده داریم و در این روزها دماهای ۴۰ و ۴۱ درجه را برای برخی از نقاط استان پیش‌بینی می‌کنیم.

۷۵ درصد مبتلایان به تب دِنگی بدون علامت هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۷۵ درصد مبتلایان به تب دنگی دارای علائم نشان دهنده مبتلا به این بیماری نیستند و در ۲۵ درصد باقی مانده علائم خفیف و متوسط شامل تب، سر درد، بدن درد و علائم آنفلوآنزا رخ می دهد.

پیش‌بینی کاهش غلظت آلاینده‌ها در همدان

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان‌ همدان، گفت: از امروز به تدریج از غلظت آلاینده‌های هوا کاسته می‌شود.

افزایش تب گرما در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: از نظر تغییرات دمایی، دماهای بیشینه در استان طی امروز و فردا یک تا ۲ درجه نسبت به روز گذشته افزایش خواهد داشت.

هوای همدان برای گروه های حساس ناسالم شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: غبار رقیقی امروز هوای استان را فرا گرفت و وضعیت کیفی هوا برای گروه های حساس ناسالم شد.

همدان امسال ۳۰ روز هوای ناسالم را تجربه کرد

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه کل روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال‌جاری در این استان ۳۰ روز بوده است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ۲۸ تیرماه، بیشترین روز ناسالم برای گروه‌های حساس در استان با ۱۱ روز مربوط به شهرستان نهاوند بوده است.

بیش از ۱۳ هزار نفر در آزمون های فنی و حرفه ای همدان شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر سه ماهه نخست ۱۴۰۳ با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

ماندگاری هوای نسبتا گرم روزانه در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از ماندگاری هوای نسبتا گرم روزانه تا پنج روز آینده در این استان خبر داد.

خطر پشه آئدس در کمین مردم/ راه‌های پیشگیری ابتلا به تب دنگی

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود، گفت: خطر گزش پشه آئدس در کمین همه مردم است.

ماندگاری هوای نسبتا گرم تا پایان هفته در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از ماندگاری هوای نسبتا گرم روزانه تا پایان هفته جاری در این استان خبر داد.

پیش بینی افزایش دمای همدان تا ۳۹ درجه سانتیگراد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش ۲ تا سه درجه ای دماهای روزانه در استان پیش بینی می شود و دمای بیشینه در برخی نقاط به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مصرف زیاد نان سفید موجب مشکلات گوارشی می شود

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نان سفید نه تنها ارزش غذایی مناسبی ندارد بلکه به عنوان یکی از عوامل اصلی بیماری ها از جمله سوءتغذیه، مشکلات گوارشی، بیماریهای قلبی- عروقی، دیابت و چاقی است.

پیش بینی جو پایدار برای استان همدان تا پایان هفته

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: جو پایدار برای استان تا پایان هفته جاری پیش بینی می شود و تا اواخر هفته تغییر محسوسی را از نظر دمایی نداریم.