Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ۴۴ درصد سوانح همدان واژگونی است

۴۴ درصد سوانح همدان واژگونی است

جانشین رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ۴۴ درصد از سوانح جاده ای همدان را واژگونی تشکیل می دهد،گفت: بارندگی شب گذشته و لغزندگی جاده موجب افزایش شمار سوانح واژگونی در جاده های برون شهری این استان شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ ارسلان سرمدی اظهار کرد: شب گذشته شاهد ریزش باران و در برخی نقاط بارش برف در گردنه های سخت گذر و برفگیر استان بودیم که موجب لغزندگی جاده ها شد.

وی اضافه کرد: لغزندگی جاده ها موجب چندین فقره خروج خودرو از مسیر اصلی و وازگونی وسائل نقلیه به خصوص چهار واژگونی تنها در گردنه اسدآباد شد اما این سوانح فوتی در پی نداشته است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: میانگین واژگونی خودرو در کشور ۴۶ درصد است و همدان در این باره نزدیک به آمار کشوری است.

سرمدی اضافه کرد: مهم ترین علت واژگونی خودرو در استان همدان، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی راننده به جلو است در حالی که همواره توصیه پلیس راهور استراحت کامل پیش از رانندگی و توقف خودرو در حاشه جاده بعد از هر ۲ ساعت رانندگی و انجام حرکات کششی توسط راننده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان واژگونی خودرو در آزاد راه و راه های فرعی رخ می دهد و در آزاد راه ها به علت بالا بودن سرعت تردد خودروها، واژگونی ها منجر به فوت سرنشینان خودرو می شود.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بیشتر متوفیان از کمربند ایمنی استفاده نکرده و به این علت حین واژگونی از وسیله نقلیه به بیرون پرتاب شده و بر اثر برخورد سر با سطح آسفالت یا جسم سخت جان باخته اند.

سرهنگ سرمدی گفت: در حال حاضر با وجود بارش باران و لغزندگی سطح برخ از جاده های برون شهری اما تردد روان و بدون هیچگونه گره ترافیکی در جریان است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن