Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 42 درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود

42 درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تخصیص ۴۲درصدی تسهیلات اشتغالزا به حوزه فارغ‌التحصیلان بیکار این استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی اظهار‌ داشت: از آنجا که درصد زیادی از بیکاران استان همدان قشر تحصیلکرده هستند، بنابراین 42 درصد از تسهیلات اشتغال امسال در استان همدان به این بخشاختصاص داده شده است.

وی افزود: باتوجه به دستور استاندار و ابتکار عمل معاون اقتصادی استان همدان برنامه امسال این اداره‌کل برای ایجاد اشتغال فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آن‌ها به بازار کار است.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران حدود 80 درصد است، اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان با پارک‌های علم و فناوری و پیوند صنعت و دانشگاه گفت‌وگوها و تعاملات طولانی و گسترده‌ای صورت گرفته است و به‌جد تمرکز استان بر فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان به‌ویژه قشر تحصیلکرده است.

شعبانی با ذکر تحقق 118درصدی تعهد ایجاد اشتغال استان همدان در سال گذشته، تأکید کرد: از میزان تعهد اشتغال‌زایی امسال استان که 17670 نفر است بیش از 7000 نفر به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیش از 10 هزار نفر به افراد دیپلم و کمتر تعلق دارد.

وی با ابراز اینکه "اولویت بعدی ما امسال ایجاد طرح‌های کار‌آفرین در استان همدان است."، گفت: دولت سیزدهم به طرح‌های کارفرمایی و اشتغال‌آفرین تا سقف 4 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به طرح‌های تشویقی دولت در حمایت از اشتغال، عنوان کرد: این طرح‌های تشویقی دولت شامل یارانه دستمزد، مشوق‌های بیمه‌ای و طرح‌های کارورزی است که از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

شعبانی تأکید کرد: به‌طور قطع اگر کارفرمایان و صاحبان طرح‌های تولیدی و خدماتی از این طرح‌های تشویقی مطلع باشند قطعاً با انگیزه بیشتر در مسیر اشتغال و کارآفرینی گام برمی‌دارند و زمینه جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان بیش از پیش محقق می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن