Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ساخت بیمارستان مهم‌ترین مطالبه مردم این شهرستان از دولت سیزدهم است

ساخت بیمارستان مهم‌ترین مطالبه مردم این شهرستان از دولت سیزدهم است

فرماندار درگزین گفت: فراهم شدن زمینه و تامین اعتبار برای ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی در این شهرستان مهم‌ترین خواست و مطالبه مردم این دیار از رییس جمهور و دولت مردمی سیزدهم است.

به گزارش "همدان نیوز"، کمیل خواستان اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری برای ساخت بیمارستان شهرستان درگزین پیش بینی شده است که درخواست ما تامین و جذب اعتبار این طرح از محل ماده ۲۳ است.

وی با اشاره به به اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی دولت به شهرستان درگزین سفر می کند، تصریح کرد: این حضور فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی برای پیگیری و تحقق این مطالبه و خواست به حق مردم درگزین است.

فرماندار درگزین افزود: این شهرستان سال ۱۳۹۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت که از آن زمان تاکنون تنها ۱۵ اداره از مجموع ۴۵ دستگاه دولتی(اداره کل) در درگزین ایجاد و مستقر شده که البته این ادارات نیز با کمبود جدی نیرو و کارشناس برای پیگیری امروز و انجام ماموریت های محوله مواجه هستند.

خواستان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور برای اداره امور استخدامی در زمینه جذب نیرو و توسعه ساختار و تشکیلات اداری، درگزین با ارتقا به شهرستان دچار مشکلاتی شده که می بایست برای توسعه و تکمیل چارت و ساختار اداری این شهرستان اقدام جدی شود.

وی همچنین بر ایجاد سایت اداری در شهرستان درگزین تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان درگزین به عنوان حلقه ارتباطی ۲ شهرستان همجوار، مشکل ایمنی و استاندارد جاده های ارتباطی شهرستان نیز از دیگر مسایل قابل پیگیری است که انشالا در سفر رییس جمهوری به استان، موضوع مطرح خواهد شد.

خواستان اضافه کرد: جاده ارتباطی اصله - کاج به عنوان محور شمالی استان همدان ۲۲ کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر آن در حوزه شهرستان درگزین و مابقی در شهرستان فامنین است که این جاده نیازمند ایمن سازی و تعریض و بهسازی است چراکه با وجود بزرگترین کارخانه سیمان منطقه در این مسیر و تردد زیاد کامیون ها، میزان سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن در جاده بالاست.

وی، تامین اعتبار برای تکمیل طرح شهرک صنعتی درگزین با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، از دیگر موارد و طرح های پیشنهادی این شهرستان برای سفر رییس جمهور است چراکه در صورت تامین اعتبار موردنیاز این شهرک تخصصی تا پایان شهریورماه تکمیل و ۵۰ هکتار زمین آن قطعه بندی و تحویل واحدهای صنعتی و تولیدی می شود.

فرماندار درگزین افزود: بزرگترین گلخانه غرب کشور با ۲۳۰ هکتار وسعت نیز دراین شهرستان در حال احداث است که تاکنون حدود 200 هکتار آن احداث و راه اندازی شده است.

به گفته وی، اختصاص اعتبار ملی برای تامین زیر ساخت های خدماتی شامل  آب، برق و گاز نیز زمینه مناسب برای بهره برداری کامل از این مجموعه بزرگ و فعالیت در عرصه تولید کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه را فراهم می کند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن