Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم وزیر صمت: ۶۰ میلیارد یورو طرح در کشور اجرا شده است

وزیر صمت: ۶۰ میلیارد یورو طرح در کشور اجرا شده است

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ۶۰ میلیارد یورو طرح در کشور از زمان فعالیت در این مسئولیت( طی ۲ ماه گذشته) اجرا شده که همه نتیجه بخش بوده است.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس علی آبادی در آیین آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا در همدان ، علت خیلی از اتفاقات کنونی جهان را پدیده گلخانه ای دانست و اظهار داشت: بر همین اساس باید پتروشیمی، محور توسعه ما باشد و سوخت فسیلی، گاز و نفت را نباید سوزاند.

وی افزود: با وجود اینکه امکان حیات در جهان مهیا شده است اما بشر با خرابکاری و یکسری کارها می تواند این نظم را بر هم بزند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه از نفت و گاز با محوریت کالا باید استفاده شود گفت: حالا وقتش رسیده تا به جای استفاده از سوخت فسیلی از سایر منابع انرژی استفاده کرد و سوخت فسیلی از جمله گاز و نفت را نسوزاند.

علی آبادی ادامه داد: نفت مایع اصلی برای توسعه است و بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شود که نباید آن را سوزاند بلکه باید آن را به کالاهای ارزشمند تبدیل کرد که صدها برابر ارزش دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به مشخص شدن محور توسعه، باید به سمت زنجیره ارزش پایین دستی صنایع نفت و گاز پیش رفت و اینجا آغاز حرکت است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: شهرک ها و واحدهای صنعتی که اینجا دایر می شود این مواد اولیه را استفاده می کنند و برای توسعه و فعال کردن شهرک ها و ریز زنجیره ها باید تلاش کرد و مدیران اجرایی تا حصول نتیجه این طرح را با قوت پیگیری کنند.

علی آبادی، لازمه موفقیت را اتحاد، همدلی و یکی شدن دانست و گفت: در همدان شاهد برادری، وفاق و همدلی مطلوبی بین مسئولان هستم که از این همه اتحاد خرسندم.

وی یادآوری کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین سال ۱۳۸۷ مصوب شد و از آن زمان تاکنون کاری نشده بنابراین امروز با هدف رشد این منطقه در فامنین حضور یافتم و به زودی برای پیگیری روند طرح دوباره در این محل حاضر می شوم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: از طرف همه مقام های دولتی به شما قول می دهم که از این طرح پشتیبانی لازم صورت گیرد بنابراین درخواست می شود حرکت شتابان داشته باشید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن