Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس دادستان همدان: با سارقان برخورد جدی می‌شود

دادستان همدان: با سارقان برخورد جدی می‌شود

دادستان همدان گفت: در مورد سرقت نیاز به شاکی خصوصی نیست و با جدیت با سارق و مالخر برخورد و آنها بازداشت می شوند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقر در جلسه تعامل قضایی- انتظامی همدان با بیان اینکه به هیچ وجه نباید در موضوع سرقت گذشت داشته باشیم افزود: سارقان بدانند از هیچ گونه ارفاقات قانونی برخوردار نمی شوند.

وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ فراجا و دستگاه قضایی زمینه ساز استقرار امنیت و آرامش در سطح استان می شود.

دادستان همدان بر ضرورت عملیاتی شدن پلیس اجرای احکام در دادسرا تاکید و خاطرنشان کرد: با افزوده شدن کلانتری ۲۱ به دیگر کلانتری ها، امیدواریم فراجا بتواند خدمات موثر و سریعتری نسبت به مردم داشته باشد.

خانجانی موقر عنوان کرد: نیروهای فراجا چه در سطح پلیس های تخصصی و چه در سطح کلانتری و پاسگاه ها با اقتدار و جدیت در عمل خود، جرات فعل خلاف را از مجرم بگیرند و اجازه اخلال در نظم عمومی را به هیچ مجرمی ندهند، به ویژه درباره برخورد قاطعانه با قمه کشی اراذل و اوباش در صحنه اجازه قدرت نمایی به آنان ندهند و از تمام امکانات قانونی برای زمین گیر کردن این مجرمان بهره بگیرند.

وی گفت: خودروی غیر مقصر در تصادفات در صورتی که راننده مقصر اعتراضی به کروکی ندارد نباید به پارکینگ برده شود.

این مقام مسوول قضایی مشروبات الکلی را تهدیدی جدی از حیث فرهنگی و اجتماعی برای جامعه دانست و گفت: در این زمینه طرح های عملیاتی باید برنامه ریزی شود و دستگاه قضایی آماده برخورد با متخلفان در تعامل تمام و کمال با نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه تعامل میدانی و پاسخگویی مجموعه قضایی استان در لحظه مثال زدنی و قابل قدردانی است گفت: رفتن به سمت هوشمندسازی پلیس نیاز به اقدامات زیربنایی دارد و در این زمینه تجهیزات لازم تا حدودی تهیه شده و بخش قابل توجهی از وظایف محوله در همکاری با دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

سردار سلمان امیری با اشاره به اینکه جلب و دستگیری محکومان متواری سبب اعتماد بیش از پیش مردم به فراجا و دستگاه قضایی می شود، افزود: با انجام طرح مشاوره در کلانتری ها، حدود ۷۰ درصد پرونده ها منتج به نتیجه شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: با اقدامات انجام شده روند سرقت در یک ماه اخیر در استان نزولی بوده و با کاهش ۱۴ درصدی روبرو بودیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن