Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس حجم پرونده‌های ورودی به دادسراها بالاست

حجم پرونده‌های ورودی به دادسراها بالاست

دادستان همدان گفت: دادسرای همدان از حجم بالای پرونده های ورودی در مضیقه قرار دارد و ضروری است تا در نحوه ارسال پرونده ها از مراجع انتظامی به دادسرا بازنگری و راهکارهای عملیاتی برای حل این مشکل ارایه شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقر در نشست تعاملی با ضابطان قضایی، با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به دادسرا که به طور قطع در کیفیت رسیدگی ها، خواه ناخواه اثر می گذارد، گفت: ضروری است تا از منشاء تشکیل پرونده در کلانتری ها و پاسگاه ها، این مهم بررسی و راهکاری اساسی برای کاهش آن ارایه شود.

وی افزود: درباره شکایات موضوع ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری تنها در صورتی پرونده به دادسرا ارجاع شود که تمامی بخش های آن از جمله؛ اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نیز تحقیقات محلی و میدانی و تمامی مشخصات دیگر تکمیل شده باشد و این موضوع درباره سایر پرونده ها نیز صدق می کند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان عنوان کرد: صورت جلسات ۱۱۰، در صورتی که منتهی به کشف جرم شده باشد پرونده باید دقیق، تحقیق شده و مشروح به دادسرا فرستاده شود.

خانجانی موقر ادامه داد: همچنین در ارسال گزارش های الکترونیکی نیز به مانند گزارش های فیزیکی خلاصه ای از پرونده و اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نحوه جرم روی داده، می بایست ضمیمه پرونده شده و ارسال شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن