Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اختصاص سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس

اختصاص سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: بر اساس برآوردها، از محل ۲ دهم درصد از مالیات بر ارزش افزوده، سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان به «بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات مدارس دولت آموزش و پرورش به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و فنی و حرفه ای» اختصاص می‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمدحسین فلاحی با اشاره به اختصاص 2 دهم درصد از 9 درصد ارزش افزوده برای تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات مدارس، عنوان کرد: این مصوبه مجلس شورای اسلامی کمک شایانی به بازسازی مدارس در حال ساخت خواهد کرد و قطعا آثار آن در طول اجرای قانون برنامه هفتم دیده خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان این آمار که یک میلیون و 200 هزار پروژه نیمه تمام در حوزه مدارس، دانشگاه فرهنگیان و مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد، افزود: این پروژه‌ها شامل کلاس‌های نیمه تمام، مدارس نیمه تمام و پروژه‌های کلنگ زنی شده است.

وی یادآور شد: در بسیاری از پروژه‌های مذکور خیرین سهم 50 درصدی خود را پرداخت کرده و پروژه‌ها تا حدی پیش رفته است ولی دولت به دلیل کمبود منابع اعتباری سهم خود را پرداخت نکرده و پروژه‌ها رها شده است.

فلاحی اضافه کرد: با اختصاص رقم 2 دهم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به پروژه‌‎های مدرسه سازی، سالانه 15 هزار ملیارد تومان به پروژه‌های مدرسه سازی اختصاص پیدا خواهد کرد که تخمین زده می‌شود این رقم در سال‌های آتی برنامه نیز افزایش داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: انتظار داریم با این مصوبه خوب مجلس، دولت مدارس و ساختمان‌های ضروری که باید در اولویت بازسازی قرار گیرد را احصا و کار بازسازی و مقاوم سازی این مدارس را در دستور کار خود قرار دهد تا دانش آموزان در فضایی ایمن بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: البته در مصوبه مجلس علاوه بر مدارس، این رقم برای تخریب، بازسازی، مقاوم سازی دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و فنی و حرفه ای نیز در نظر گرفته شده تا گروه‌های بیشتری  از سهم منتفع شوند./خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن