Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سامانه بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد

سامانه بارشی استان همدان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی از شامگاه /پنجشنبه/ دهم فروردین وارد استان می شود و بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد که بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز به صورت برف پیش بینی می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر وزش شدید باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سامانه بارشی از پنجشنبه شب آسمان استان را فرا می‌گیرد، تصریح کرد: در پی ورود این سامانه سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و فعالیت این سامانه از صبح جمعه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد.

باقری شکیب تصریح کرد: فعالیت این سامانه ضعیف است و بیشتر به صورت بارش باران و تگرگ، رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف نمایان می‌شود.

وی تاکید کرد: از روز شنبه با خروج این سامانه بارشی دمای کمینه هوای بیشتر نقاط کاهش محسوسی خواهد داشت و در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود در نطر بگیرند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با صفر درجه سانتیگراد، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن سه درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن