Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان در نرخ باروری رتبه سیزدهم دارد

همدان در نرخ باروری رتبه سیزدهم دارد

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان در آستانه هفته جمعیت خبری مسرت‌بخش داد و گفت: استان همدان در نرخ باروری در رده سیزدهم کشوری قرار گرفت.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه ستاری نوید از جابه‌جایی نرخ باروری در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: همدان در نرخ باروری در رده سیزدهم کشوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: میزان کاهش موالید در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دارای ۴.۵ درصد کاهش و در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۱.۸ درصد کاهش داشته که این روند کاهشی، تغییرات چشمگیری داشته و نشانگر کاهش شیب نرخ منفی موالید در استان است.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان بیان کرد: اگر چه نرخ موالید هنوز منفی است، اما این نرخ منفی به طور چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته، کاهش داشته که خبری شایان توجه و مسرت‌بخش برای استان همدان است.

وی نرخ باروری استان را با استناد به شناسنامه جمعیتی استان همدان و جدیدترین آمار ثبت احوال کشور معادل رتبه سیزدهم کشوری اعلام و اضافه کرد: استان همدان با نرخ باروری ۱.۵۷ در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد و در میانه جدول رتبه‌بندی قرار گرفته است.

ستاری‌نوید این آمارهای امیدوارکننده‌ را حاصل تلاش گروه‌های مردمی و جهادی فعال در عرصه جمعیت، نهادهای حاکمیتی در اجرا و رصد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و قدردان زحمات شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن